Om våra faktasidor

Under rubriken Fakta om naturen och rymden har museets forskare och experter samlat spännande och ofta efterfrågade populärvetenskapliga fakta.

Innehållet på sidorna har till största delen sammanställts av de som har, eller har haft, rollen som museets jourhavande biolog, jourhavande geolog eller jourhavande paleontolog: Lars-Åke Janzon (sidor om djur, växter, ekosystem, Aktuellt i naturen med mera), Åke Johansson (sidor om geologi), Ulf Carlberg (sidor om djur, insekter, systematik med mera) och Didrik Vanhoenacker (sidor om djur, växter, Aktuellt i naturen).

Fler forskare och experter som bidragit med texter, bilder och kunskap är Lars Bern (djur), Tom Callen (rymden), Ove Johansson, Jonas Hagström, Yvonne Arremo och Anna Lindström (fossil), Olavi Grönwall (gnagare) samt Sabine Stöhr och Stefan Lundberg (ryggradslösa djur).

Frågor

Om du har frågor om innehållet kontaktar du sidansvarig som finns angiven längst ner på varje sida. Sidansvarig ser till att innehållet på den aktuella sidan är korrekt och hålls uppdaterat.

Om du har frågor om biologi, geologi eller paleontologi kan du vända dig till våra jourhavande.