Tisdag-fredag 11-17
Lördag-söndag 10-18

Utforska i Labbet

I Labbet får du själv vara forskaren! Just nu kan du lära dig mer om mammutar och museets forskning om urtida djur.

Utforska i Labbet – tema mammutar och DNA

Labbet har tema mammutar och DNA på lördagar fram till den 19 mars. Undersök och känn på ett riktigt mammutben, gör DNA-detektivarbete, se fossil från andra utdöda djur eller skapa med inspiration från temat.

Läs mer om temat i kalendariet.

Två ungdomar vid två luppar: den ena kikar i luppen, den andra är engagerad i något bredvid.

Det här är Labbet

Labbet är ett upplevelserum på Naturhistoriska riksmuseet där du kan delta i interaktiva aktiviteter och expertmöten. Det gäller såväl familjer som skolor. Labbet är öppet under lov och på lördagar. (Skolor kan boka våra aktiviteter i labbet på vardagar). I kalendariet står om kommande aktiviteter under lördagar.

Utforska Labbet tillsammans med familjen! Generell rekommenderad ålder: från 7 år, men enskilda aktiviteter kan ha avvikande rekommendation. Biljetter köps via vår webbutik. Pris 50 kr per person, även vuxen, priset inkluderar skapandematerial.

I Labbet får du själv gå in i forskarrollen, skapa, undersöka museets samlingsföremål och träffa experter. Ta till exempel reda på vad ett föremål från museets samlingar kan berätta om livet på jorden.

Välkommen in i Labbet!