Tisdag-söndag 10-18

Fråga jourhavande paleontolog

Här kan du få du svar på frågor om fossil av djur och växter samt de bergarter man hittar dem i. Paleontologi är läran om förhistoriskt liv, dess evolution och livsmiljö.

Har vi inte svaret kan vi ofta tipsa om var du kan leta vidare. För att ställa en fråga till jourhavande paleontolog fyller du i frågeformuläret här nedan, där du också kan bifoga upp till tre bilder.

Under perioden den 17-23 juni har vi haft lite problem med vår mailserver. Vi ber därför dig som skickat en fråga via formuläret nedan att skicka den igen.

Rubrik

Fråga

Plats.

Bilder

Lägg gärna med en linjal eller ett föremål av känd storlek direkt i bilden!
Publicering på webb och i sociala kanaler
För att andra också ska kunna ta del av intressanta frågor, svar och bilder vill vi gärna få ditt tillstånd att publicera dem.
Fyll i om vi får publicera bilden på nrm.se

Publicering på Wikipedia
Sveriges museer samarbetar också med Wikipedia genom att lägga upp bilder där under licensen CC-BY. Licensen innebär att bilden får användas fritt så länge det framgår vem som är fotograf.

Dina kontaktuppgifter
Här är det grymt viktigt att du anger korrekt e-postadress! Annars kan vi ju inte skicka något svar. *
User information

Läs mer om samarbetet med Wikipedialänk till annan webbplats

Läs mer om Creative Commons och CC-BYlänk till annan webbplats

Personuppgifter

Naturhistoriska riksmuseet är en statlig myndighet vilket innebär att meddelanden som skickas till oss blir allmänna handlingar.

Läs om hur vi hanterar dina personuppgifter