Hoppa till innehåll

Att besöka museet – lättläst

Här kan du läsa om hur du besöker museet.

Att åka hit

Du kan åka buss, tunnelbana eller bil till museet.
Om du bor i närheten kan du cykla hit.

Cykel

Det finns cykelbanor från många olika platser i Stockholm.

Buss

Bussarna som stannar vid museet heter linje 50 och linje 540.

Tunnelbana

Tunnelbanestationen heter Universitetet. Det tar tio minuter att åka från T-centralen.

Bil

Om du åker bil är adressen Frescativägen 40.

Det finns flera parkeringar.

Äta och dricka

På museet finns en restaurang. Det finns också rum där du kan äta din matsäck

Kostar det något?

Det kostar att besöka våra utställningar.

Alla måste betala för att se film på Cosmonova. Det är billigare för barn.

När är det öppet?

24 juni - 18 augusti

  • Måndag - söndag 10:00 - 17:00

19 augusti - 23 december

  • Måndagar stängt
  • Tisdag - fredag 11:00 - 17:00
  • Lördag - söndag 10:00 - 17:00

 

Läs mer på andra sidor

Öppettider och priser

Sidan uppdaterad:

Innehållsansvarig: Catharina Hammarskiöld