Tisdag-söndag 10-18

Inför besöket

Välkommen till oss – ett museum fyllt av växter, djur och upplevelser! Här finns praktisk information du kan behöver inför ditt besök.

Här hittar du praktisk information du kan behöva veta inför ditt besök, som till exempel karta över museet, hur du tar dig hit och var du kan äta din matsäck. För dig med allergier, funktionsnedsättning eller små barn finns information om tillgänglighet.

Hitta till oss

Vi finns i Frescati i närheten av Stockholms universitet. Hit tar du dig enklast med tunnelbana, buss, bil eller cykel. Med tunnelbana tar resan cirka 10 minuter från centrala Stockholm.

Mer information och karta

Kommer du med klass eller barnvagn?

Använd gärna vår skolentré och lite tillgängligare entré vid restaturang Fossilen, från innergården, när ni kommer med barn och barnvagnar!

Händer på museet

Missa inte våra basutställningar om allt från djur i polartrakterna till människokroppen. Här och på Cosmonova – världens största film- och planetarieupplevelse – tar vi dig med till platser du annars bara når i fantasin.

Visningar, filmpremiärer och föredrag hittar du i kalendariet, liksom fler aktiviteter för stora och små besökare.

Kalendarium

Butiken

Från dinosaurier till vackra smycket.

Till museibutiken

Fota och filma

Det finns särskilda regler för filmning och fotogarefering på museet.

Fotografera och filma på museet

Restaurangen

På nedre plan finns serverar restaurang Fossilen dagens rätt, pannkakor, fika med mera.

Om Fossilen