Vill du hjälpa oss att bli bättre? Svara på vår enkät!

Interiör från Cosmonova. En pojke tittar förundrat upp mot kupolen.

cosmonova för skolor

ALLA TILLÄNGLIGA FILMER

Här är en förteckning över alla filmer som går att välja som Skolans val på Cosmonova. Klicka på en film för att läsa mer om den.

Foto: IMAX/Martin Stenmark

A Beautiful Planet
Se jorden med nya ögon och upplev vår fantastiska planet från rymden. Ni får ta del av astronauternas tankar när de ser ner på jorden från rymdstationen ISS.

Asteroid Hunters
Följ med på en resa ut i rymden till asteroiderna i vårt solsystem som har kraft att påverka vår värld. Men också en film om uppfinningsrikedom för att skydda vår planet.

Born to be wild
Möt Beruté och Daphne, som vigt sina liv åt att skydda och hjälpa föräldralösa orangutanger och elefanter i Borneos regnskog och på Kenyas savann.

Dream Big
Om människans uppfinningsrikedom och en ljus bild av framtiden. Filmen följer tre kvinnor som av olika anledningar valt att bli ingenjörer.

Istidens jättar
Möt istida giganter som sabeltandade katter, jättetrögdjur och mammutar. Följ forskare i deras arbete med att kartlägga en tid när människan levde sida vid sida med jättedjur.

Kosmos - Den oändliga resan
Hur stort är stort? Hur litet är litet? Filmen tar er med på en resa från jordens yta till universums yttre gräns och sedan tillbaka till atomens märkliga inre.

Människokroppen
En unik resa i ditt inre! Utforska, med hjälp av innovativa filmtekniker, kroppens små vardagsmirakler som håller den i full aktivitet från morgon till kväll.

Oceans
Upptäck den största och minst utforskade livsmiljön på jorden - haven. Från de kustnära grunda havsvikarna till havsbottnar på flera tusen meters djup.

Osynliga mysterier
Här får ni se det som antingen är för snabbt, för långsamt eller för litet för att vi ska kunna uppfatta det med blotta ögat.

Sköldpaddans resa
Följ med på en sköldpaddas fantastiska resa genom havet. Från livets början, när ägget kläcks, till cirkeln sluts och nya sköldpaddor börjar sina resor.

Superpower Dogs
Visste du att det finns livs levande superhjältar? Följ med på en häpnadsväckande resa och lär känna våra bästa vänner på ett nytt sätt.