Hitta hit:
T-bana: Universitetet
Frescativägen 40

Ordinarie öppettider:
Tisdag–fredag 11–17
Lördag–söndag 10–18

  • Huvudmeny

Sponsring

Att vara sponsor till Naturhistoriska riksmuseet innebär att man delar tanken bakom vår vision om att öka människors kunskap om naturen och dess mångfald. Att genom förståelse och kunskap få fler att göra medvetna val som på sikt ger en hållbar utveckling för människan och hennes omgivning.

Entréhallen på museet. Foto: Staffan Waerndt

Alla vill naturligtvis ställa upp och verka för en bättre framtid, det är ingen tvekan om det. Men sätten att påverka är många och att välja är inte lätt.

Vi på Naturhistoriska riksmuseet har under lång tid delat med oss av våra kunskaper om människan och jorden på ett intressant sätt och i spännande miljöer.

Det vi berättar har betydelse

Vi har varje år runt 600 000 besökare på museet och många miljoner fler på våra digitala besöksplatser. Hälften av alla är barn och ungdomar, gemensamt för dessa människor är att de har ett stort förtroende för oss och det vi berättar.

Vi vet att det vi säger har betydelse både för samhället och för enskilda individer. Vi vet också att grunden för allt lärande bygger på lust och nyfikenhet. Därför anstränger vi oss för att våra besökare, oavsett var de finner oss, ska känna glädje och förväntan inför mötet.

Om du delar vår vision

De rättigheter vi erbjuder sponsorer är unika och bygger på denna positiva kontakt med besökarna.

Vi vill ge våra sponsorer möjligheten att aktivera sina rättigheter på ett sätt som ökar våra besökares glädje och tilltro, inte bara till oss och våra sponsorer, utan också till en hållbar framtid för oss alla.

Söker du sponsor?

Naturhistoriska riksmuseet sponsrar inte andra verksamheter.

Kontakta oss gärna

Catharina Hammarskiöld, kommunikationschef svarar på dina frågor kring sponsring på museet.
Mobil: 073-4022473
epost: Catharina.Hammarskiold@nrm.se