Sverigepremiär på Cosmonova —

The Last Reef: Havens storstäder

Vi tänker oss ofta korallrev som exotiska platser med lite kontakt med vår värld. Men faktum är att vi är sammankopplade, om än på håll. Precis som i människans storstäder är korallreven samlingsplatser med stor biologisk mångfald där olika växter och djur samsas för att överleva.

Följ med på en resa ut i världen för att undersöka hur vi förhåller sig till världshavens komplexa värld. Flyg över regnbågsskimrande korallrev och svep genom stim av maneter. Filmen tar dig med till platser som Palau, Bahamas och Franska Polynesien. Sverigepremiär fredagen den 11 maj på Cosmonova.

Filmer som visas på Cosmonova fr o m 11 maj

The Last Reef: Havens storstäder, Born to be wild, Sea Rex 3D, Flying Monsters 3D och Astronomi x2 (Solsystemets värsta väder och Kollisioner i kosmos).

För biljetter och program: www.nrm.se/biljetter eller 08-519 551 30.
Pris: Vuxna 90 kr, barn/ungdom 5-18 år 50 kr. Åldergräns: 5 år.

Visning

Som journalist har du fritt inträde till Cosmonovas filmer vid uppvisande av presslegitimation. Pressbiljett ordnar du i Cosmonovas biljettkassa. Filmen visas flera gånger per dag, med start den 11 maj (för tider, se www.nrm.se/biljetter).

Fakta om The Last Reef

Filmen är producerad av Giant Screen Films, Yes/No Productions och Liquid Pictures. Svensk berättare: Magnus Roosmann. Filmlängd: 40 minuter.

Fakta om Cosmonova

Cosmonova visar Sveriges största och mest hisnande filmupplevelser. På den stora kupolformade 760 kvadratmeter duken tas du med till fascinerande platser på vår jord eller ut till andra himlakroppar i vårt oändliga universum. Dessutom visas här även digitala 3D-filmer i ett 17 meters brett fönster. Cosmonova är ensamma i Sverige att visa film i världens största filmformat (IMAX). Vi är Sveriges första digitala 3D-biograf och ett av Europas främsta planetarier. Salongen rymmer 260 personer.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Lisa Stahre, pressansvarig för Cosmonova
tel/mobil 08-519 551 03, lisa.stahre@nrm.se

Kalendarieinformation som

Pressbilder

Klicka på bilden för att hämta bild i 170 dpi. Vid användning av bilderna ska fotografens namn alltid anges. Bilder från Cosmonovas filmer får endast användas i artiklar om filmen och Cosmonova.

Bildcred: se respektive bild.