Här ser du utställningar
som alltid finns på museet.
Om varför människans kropp
ser ut som den gör.
Se på vilka sätt vi liknar olika djur.
Du kan lyssna
på utställningen
med vår audioguide.
Läs mer på annan sida:
Audioguide
Om människan,
från apa till idag.
Du ser också hästar,
mammut och en sabelkatt.
Du kan lyssna
på utställningen
med vår audioguide.
Läs mer på annan sida:
Audioguide
Att köpa och sälja
vissa djur och växter
är förbjudet.
Om livet från det att
jorden bildades
till dinosaurierna.
Om allt som lever i vattnet.
Lyssna på en ål och
se en jättebläckfisk.
Möt olika djur som lever
i vatten, på land och i luften.
Se kalven med två huvuden
och en vägg fylld av fjärilar.
Se svenska djur och
naturen de lever i.
Gå in i en myrstack eller
lär dig låta som en älg.
Om livet vid jordens poler.
Se hur djur och växter klarar
sig i den hårda miljö.
Du kan lyssna på utställningen med vår audioguide.
Läs mer på annan sida:
Audioguide
Om glittrande ädelstenar,
meteoriter från rymden
och andra mineral.
Starka stormar och
floder som svämmar över.
Lär dig mer om väder och
klimat.
Ibland har vi också
tillfälliga utställningar,
som vi visar en kortare tid.
Läs mer på en annan sida: