Här kan du läsa om
hur du besöker museet.
Skylt utanför museet.
Klicka på orden i vänstra kanten
för att läsa om Cosmonova eller
om utställningarna.
Du kan åka buss,
tunnelbana eller bil
till museet.
Om du bor i närheten
kan du cykla hit.
Det finns cykelbanor
från många olika
platser i Stockholm.
Bussarna som stannar
vid museet heter
linje 40 och linje 540.
Tunnelbanestationen
heter Universitetet.
Det tar tio minuter
att åka från T-centralen.
Om du åker bil är adressen
Frescativägen 40.
Det finns flera parkeringar.
På museet finns en restaurang.
Det finns också rum där du
kan äta din matsäck
Att titta på utställningarna
är det gratis för alla.
Alla måste betala för att
se film på Cosmonova.
Det är billigare för barn och
för studenter och pensionärer.
Museet är öppet alla dagar
utom på måndagar.
På en del lov har vi öppet
även på måndagar.
Det är stängt några dagar på året,
som julafton och midsommarafton.
Läs mer på andra sidor: