Hoppa till innehåll
Logotyp för Naturhistoriska riksmuseet
Logotyp för Naturhistoriska riksmuseet
Ungdomar i labbet

Stöd oss

Om du vill stödja vår verksamhet har du möjlighet att swisha en gåva eller bli sponsor.

Bidra med en gåva

Gillar du och din familj dinosaurier? Tycker du att biologisk mångfald är viktigt? Vill du bidra till arbetet med en hållbar planet?

Nu har du möjlighet att swisha din gåva till oss. Bidraget går till den publika delen av vår verksamhet, till exempel förbättringar av våra utställningar.

Swishnumret är 123 229 5574.

Du kan lämna meddelandefältet tomt eller skriva "gåva" när du sänder ditt bidrag.

Swish QR-kod

Kontakta oss

Vill du ge en större donation eller har du frågor kring olika sätt att stötta Naturhistoriska riksmuseet? Kontakta Catharina Hammarskiöld, kommunikationschef.

Sponsring

Att vara sponsor till Naturhistoriska riksmuseet innebär att man delar tanken bakom vår vision om att öka människors kunskap om naturen och dess mångfald. Att genom förståelse och kunskap få fler att göra medvetna val som på sikt ger en hållbar utveckling för människan och hennes omgivning.

Alla vill naturligtvis ställa upp och verka för en bättre framtid, det är ingen tvekan om det. Men sätten att påverka är många och att välja är inte lätt.

Vi på Naturhistoriska riksmuseet har under lång tid delat med oss av våra kunskaper om människan och jorden på ett intressant sätt och i spännande miljöer.

Det vi berättar har betydelse

Vi har varje år runt 600 000 besökare på museet och många miljoner fler på våra digitala besöksplatser. Hälften av alla är barn och ungdomar, gemensamt för dessa människor är att de har ett stort förtroende för oss och det vi berättar.

Vi vet att det vi säger har betydelse både för samhället och för enskilda individer. Vi vet också att grunden för allt lärande bygger på lust och nyfikenhet. Därför anstränger vi oss för att våra besökare, oavsett var de finner oss, ska känna glädje och förväntan inför mötet.

Om du delar vår vision

De rättigheter vi erbjuder sponsorer är unika och bygger på denna positiva kontakt med besökarna.

Vi vill ge våra sponsorer möjligheten att aktivera sina rättigheter på ett sätt som ökar våra besökares glädje och tilltro, inte bara till oss och våra sponsorer, utan också till en hållbar framtid för oss alla.

Rättigheter och aktivering i samband med sponsring

Med sponsorrättighet menar vi en unik företeelse som utgör en möjlighet för en utomstående att tillsammans med eller med stöd av oss kommunicera ett budskap till en mottagare.

När en rättighet värderas och prissätts kan den säljas och kommer hos köparen att representera ett sponsringsåtagande.

Hos sponsorn måste rättigheten kompletteras med aktivering för att uppnå den av sponsorn önskade effekten av åtagandet. Vilken den effekten är kan variera stort beroende på sponsor. Det är viktigt att NRM som rättighetsinnehavare och med den kännedom vi har om våra besökare och deras behov är delaktiga och hjälper sponsorn att hitta en aktivering som är lämplig.

Aktivering kan bland annat ske genom att sponsorn själv formar ett budskap som kommuniceras med den tänkta målgruppen genom några av våra möjliga kanaler. Det kan också ske genom att sponsorn och Naturhistoriska riksmuseet skapar ett gemensamt budskap där vi använder flera kanaler för att nå spridning.

Söker du sponsor?

Naturhistoriska riksmuseet sponsrar inte andra verksamheter.

Kontakt om sponsring

Catharina Hammarskiöld

Catharina Hammarskiöld | Kommunikationschef

Innehåll på sidan

Sidan uppdaterad:

Innehållsansvarig: Catharina Hammarskiöld