Allergisk
Det finns inte växter som kan ge allergi inne på museet.
Det kan finnas damm och starka dofter när vi bygger inne i huset.
Djur får inte följa med in på museet.
Du kan beställa mat utan gluten och laktos i vår restaurang.
Funktionsnedsättning
Det finns parkering för besökare med funktionsnedsättning på innergården.
Tillgänglighetsentré finns på innergården.
Det finns teleslinga på Cosmonova och i hörsalarna.
Teleslinga hjälper den som har hörapparat att höra bättre.
Filmerna på Cosmonova är inte textade.
Särskilda platser för rullstolar finns på Cosmonova.
Rullstolar och permobiler kommer fram i utställningarna.
Det finns tillgängliga toaletter och stora hissar på museet.
Små barn
Du kan låna barnvagn. Barnvagnar kommer lätt fram
i hela museet.
Det finns parkering för barnvagnar, stora hissar och skötbord.
Det finns mikrovågsugnar för att värma barnmat.
Läs mer på andra sidor
Frågor och svar
-
Ja, det finns särskilda platser för rullstolar på Cosmonova och rullstolar kan röra sig fritt i utställningarna.
Läs mer om svaret på: Tillgänglighet – lättläst
-
Nej, djur får inte följa med in på museet.
Läs mer om svaret på: Tillgänglighet – lättläst
