Tisdag-fredag 10-17
Lördag-söndag 10-18

Oceans: Our Blue Planet

Foto: Bilden visar publik som häpnar i Cosmonovas salong. På filmduken syns en jättelik val.

Museet har stängt de publika delarna tills vidare, i enlighet med beslut från Centralmuseernas samarbetsråd.

Har du en bokad biljett?
Alla förbokade biljetter återbetalas om så önskas. Vänligen ring 08-519 54 000 eller skicka epost till kop.cosmonova@nrm.se eller skola@nrm.se, beroende på vad ditt ärende gäller.

Bokade besök och visningar
All programverksamhet samt inbokade besök och visningar fortsätter som planerat. Skulle ändringar uppstå kring din bokning, återkommer vi med mer information till den mejladress du uppgav vid bokningen. Vill du göra en avbokning, kontakta bokningen per telefon 08-519 54 000, kop.cosmonova@nrm.se eller skola@nrm.se, beroende på vad ditt ärende gäller.

Ytterligare frågor?
Har du ytterligare frågor om ditt besök till museet, kontakta informationen per telefon 08-519 54 000

Äntligen! Se de fantastiska bilderna från Blue Planet II i världens största filmformat – bara på Cosmonova.

Dyk ner och upptäck en helt ny värld under ytan. Bland korallrev, nere i djuphaven och i förtrollande undervattensskogar möter vi genomskinliga fiskar, lekfulla delfiner och smarta bläckfiskar.

Det är ett undervattensäventyr du aldrig kommer att glömma!

Klicka på bilden för att förstora. En orangeprickig Choerodon fasciatus med en mussla i sitt gap på Stora barriärrevet, Australien. Genom att kraftfullt smälla musslan på vardera sidan av en korall lyckas den bryta isär det hårda, skyddande skalet. Foto: BBC

Jonathan Williams, regissör till filmen Oceans, sitter på marken i kortbyxor, solglasögon och keps.

Jonathan Williams,exekutiv producent för Oceans från BBC.

Visste du detta om serien med The Blue Planet?

• Inspelningen tog 4 år. Elva olika team har genomfört 125 expeditioner, besökt 39 länder samt filmat från alla kontinenter och samtliga oceaner.
  • Nu har ett nytt filmteam dykt ner på djupet. Med ny forskning och teknik avslöjar BBCs team de senaste upptäckterna kring djurlivet i haven.
  • Det började för 20 år sedan när ett team med naturfilmare från BBC Natural History Unit gav sig ut för att göra en serie om världens oceaner på ett nytt sätt.

Program

Se när filmen visas

Priser

Barn och unga upp till 18 år: 70 kr
Vuxna: 130 kr

Valrossmamma och unge vilar på ett isberg, Svalbard, Arktis

Klicka på bilden för att förstora. Valrossmamma och unge vilar på ett isberg, Svalbard, Arktis. Foto: BBC

Filmaffisch.

BBC

Originaltitel:
Oceans: Our Blue Planet

Surfande flasknosdelfiner, Sydafrika

Klicka på bilden för att förstora. Surfande flasknosdelfiner, Sydafrika. Foto: BBC

Tillgänglighet

Om rullstolsplatser, barnvagnar, teleslinga och engelskt tal.

Tillgänglighet