Tisdag - fredag 10-18
Lördag, söndag 11-18

På gång

Här i vårt kalendarium hittar du våra visningar i utställningarna, när det är skaparverkstad för barn, vandringar, föredrag, premiärer och specialvisningar på Cosmonova.

Bläddra månadsvis i kalendern eller se alla aktuella evenemang nedan. Till en del aktiviteter, som föredrag och vandringar, måste du boka biljett.

September 2015
ti on to fr
v36    1 2 3 4 5 6
v37  7 8 9 10 11 12 13
v38  14 15 16 17 18 19 20
v39  21 22 23 24 25 26 27
v40  28 29 30
  • lördag 5 september:

Svamphelg 5-6 september

karljohanssvamp Tävla, smaka, känn och studera på nära håll. Det här är en helg för den vana svamp­plockaren såväl som nybörjaren. Kort och gott, allt för alla som vill lära sig mera om svamp.

• tisdag 8 september:

Visning i Odla staden

Kvinna med barn i stadsodlingen. Trädgårdsmästare och stadsodlingsexpert Dante Hellström guidar dig i odlingarna på museets innergård.

• lördag 12 september:

Geologins Dag

Ammonit Tema: Fossil. Följ med tillbaka i tiden, se ett vulkanutbrott, leta efter fossil och lär dig om spännande stenar. En stenkul heldag för hela familjen!

• tisdag 15 september:

• måndag 21 september:

Konsert på Cosmonova: Kite

Kite,  Christian Berg och Nicklas Stenemo. Foto: Jenny Farida Kite intar Cosmonova. Upplev synthpopduons elektroniska musik i domen. Missa inte en unik konsert i Sveriges största kupolbiograf.

• tisdag 22 september:

• tisdag 22 september:

Konsert på Cosmonova: Kite

Kite,  Christian Berg och Nicklas Stenemo. Foto: Jenny Farida Extrainsatta konserter! Kite intar Cosmonova. Upplev synthpopduons elektroniska musik i domen. Missa inte en unik konsert i Sveriges största kupolbiograf.

• tisdag 29 september:

• måndag 9 november:

Fulldomekonsert på Cosmonova: Biosphere

Geir Jensen, Biosphere. Foto: Biophon Records Den norska ambient- och elektronikastjärnan Geir Jenssen, känd som Biosphere, i unik audiovisuell upplevelse på Cosmonova. Dessutom det audiovisuella verket Nimbes av Joanie Lemercier och James Ginzburg.

September 2015

• 29 september 13.30:

• 9 november 19.00:

Fulldomekonsert på Cosmonova: Biosphere

Geir Jensen, Biosphere. Foto: Biophon Records

Med reservation för ändringar.

Frågor om kalendariet?