Du är här:

Cosmonova – lättläst

Sjömonster på Cosmonova

Sjömonster på Cosmonova

På Cosmonova kan du se filmer.
Filmduken är större än
på de flesta biografer.
Den är också rundad.
Det gör att det känns
lite som om du är
inne i filmen.

Ljudet är högt på Cosmonova.

Om du ser en 3D-film får du låna
särskilda glasögon av oss.

Filmerna är spännande.
Du får följa med till
fantastiska platser på vår jord
eller till planeter och
stjärnor i rymden.

För att läsa om filmerna,
se prov på dem och
köpa biljetter, gå till
Cosmonovas sida.

Läs mer på annan sida:
Cosmonova

Sidan senast uppdaterad: 2012-03-28
Naturhistoriska riksmuseet
Telefon: 08-519 540 00 (växel)