Cosmonova – lättläst

På Cosmonova kan du se filmer.

Cosmonovas salong. Foto Christopher-Robin

Cosmonovas salong

Filmduken är större än
på de flesta biografer.
Den är också rundad.
Det gör att det känns
lite som om du är
inne i filmen.

Ljudet är högt på Cosmonova.

Om du ser en 3D-film får du låna
särskilda glasögon av oss.

Filmerna är spännande.
Du får följa med till
fantastiska platser på vår jord
eller till planeter och
stjärnor i rymden.

För att läsa om filmerna,
se prov på dem och
köpa biljetter, gå till
Cosmonovas sida.

Läs mer på annan sida:
Cosmonova