Besök museet  – lättläst

Här kan du läsa om
hur du besöker museet.

Skylt Naturhistoriska riksmuseet och Cosmonova

Skylt utanför museet.

Klicka på orden i vänstra kanten
för att läsa om Cosmonova eller
om utställningarna.

Att åka hit

Du kan åka buss,
tunnelbana eller bil
till museet.
Om du bor i närheten
kan du cykla hit.

Cykel

Det finns cykelbanor
från många olika
platser i Stockholm.

Buss

Bussarna som stannar
vid museet heter
linje 40 och linje 540.

Tunnelbana

Tunnelbanestationen
heter Universitetet.
Det tar tio minuter
att åka från T-centralen.

Bil

Om du åker bil är adressen
Frescativägen 40.
Det finns flera parkeringar.

Äta och dricka

På museet finns en restaurang.
Det finns också rum där du
kan äta din matsäck

Kostar det något?

För att titta på utställningarna
måste vuxna betala.
För barn och ungdomar är det gratis.

Alla måste betala för att
se film på Cosmonova.
Det är billigare för barn och
för studenter och pensionärer.

När är det öppet?

Museet är öppet alla dagar
utom på måndagar.
På en del lov har vi öppet
även på måndagar.
Det är stängt några dagar på året,
som julafton och midsommarafton.

Läs mer på andra sidor:

Till våra priser

Se våra öppettider