Hitta hit:
T-bana: Universitetet
Frescativägen 40

Ordinarie öppettider:
Tisdag-söndag 10-18


  • Huvudmeny

Tillgänglighet – lättläst

Bra att veta för dig som:

  • Är allergisk
  • Har funktionsnedsättning
  • Besöker oss med små barn

Allergisk

Det finns inte växter
som kan ge allergi
inne på museet.

Det kan finnas damm och
starka dofter när vi bygger
inne i huset.

Djur får inte följa med
in på museet.

Du kan beställa mat
utan gluten och laktos
i vår restaurang.

Funktionsnedsättning

Det finns parkering
för besökare med
funktionsnedsättning
på innergården.

Ramp finns vid
stora ingången.

Det finns teleslinga
på Cosmonova och
i  hörsalarna.
Teleslinga hjälper
den som har hörapparat
att höra bättre.

Filmerna på Cosmonova
är inte textade.

Särskilda platser
för rullstolar finns
på Cosmonova.

Rullstolar och permobiler
kommer fram i utställningarna.

Det finns tillgängliga toaletter
och stora hissar på museet.

Små barn

Du kan låna barnvagn.
Barnvagnar kommer lätt fram
i hela museet.

Det finns parkering
för barnvagnar, stora hissar
och skötbord.

Det finns mikrovågsugnar
för att värma barnmat.

Läs mer på andra sidor:
Tillgänglighet