Tillgänglighet – lättläst
Bra att veta för dig som:
- Är allergisk
- Har funktionsnedsättning
- Besöker oss med små barn
Allergisk
Det finns inte växter
som kan ge allergi
inne på museet.
Det kan finnas damm och
starka dofter när vi bygger
inne i huset.
Djur får inte följa med
in på museet.
Du kan beställa mat
utan gluten och laktos
i vår restaurang.
Funktionsnedsättning
Det finns parkering
för besökare med
funktionsnedsättning
på innergården.
Ramp finns vid
stora ingången.
Det finns teleslinga
på Cosmonova och
i hörsalarna.
Teleslinga hjälper
den som har hörapparat
att höra bättre.
Särskilda platser
för rullstolar finns
på Cosmonova.
Rullstolar och permobiler
kommer fram i utställningarna.
Det finns tillgängliga toaletter och
stora hissar på museet.
Små barn
Du kan låna barnvagn.
Barnvagnar kommer lätt fram
i hela museet.
Det finns parkering
för barnvagnar, stora hissar
och skötbord.
Det finns mikrovågsugnar
för att värma barnmat.
Läs mer på andra sidor:
Tillgänglighet