Tisdag-söndag 10-18

Foto av pojke i utställningen Den mänskliga resan. Han härmar en docka av tidig homosapiens som kastar ett spjut. Foto: Martin Stenmark
Navigationspil för årskurs 4-6

ÅK 4-6

minilektion

Mini-lektionen är en 25 minuters lektion med museipedagog i ett undervisningsrum på museet.

Pojke undersöker vad som finns inuti en trädstam i utställningen Livets mångfald. Foto: Martin Stenmark.

Efter lektionen får du och din klass arbetsuppgifter anpassade till undervisningen, att lösa på egen hand i utställningen. Det tar cirka 40 minuter att lösa arbetsuppgifterna. Mini-lektionerna passar låg- och mellanstadiet.

TIDER OCH BOKNING

Mini-lektionerna kan bokas tisdag, onsdag och torsdag, kl 10.20 eller kl 11.00. Max 25 elever i låg- eller mellanstadieklass.

25 min lektion, cirka 40 min för arbetsuppgifter i utställningen på egen hand. Ni får arbetsuppgifterna av oss, men tar med egna pennor.

Kostnad: 250 kr
Bokning: 08-519 540 00

Mini-lektionerna finns för utställningarna Natur i Sverige, Djuret människan och Fossil och evolution.

VÄLJ BLAND DESSA MINILEKTIONER

Velociraptor

Fokus på fossil

Eleverna får undersöka fossil och lista ut från vilket djur det kommer.

Plats: Skaparverkstaden, nedre plan

Efteråt arbetar eleverna på egen hand med arbetsuppgifter i utställningen Fossil och evolution.  Ladda ner arbetuppgifterna här nedan och se till att eleverna har uppgifter och penna med sig till museet.

ElevuppgifterPDF

Facit till elevuppgifterPDF

Barn i utställningen Djuret människan

Fokus på kroppen

Eleverna får gissa från vilka djur olika organ kommer och vi diskuterar hur en djurkropp som vår fungerar.

Plats: Skaparverkstaden, nedre plan

Efteråt arbetar eleverna på egen hand med arbetsuppgifter i utställningen Djuret människan. Ladda ner arbetsuppgifterna här nedan och se till att eleverna har uppgifter och penna med sig till museet.

ElevuppgifterPDF